تجارت شفاف

مجمع عمومی واقعی سهامداران بانک تجارت

تجارت شفاف

مجمع عمومی واقعی سهامداران بانک تجارت

خواسته های ما سهامداران چیست؟

دو سرمایه اصلی بانک کارکنان و ساختمانهای بانک هستند.  

متاسفیم از اینکه کادر فعلی هیات مدیره هر دوی این سرمایه ها را رو به نابودی کشانده اند:  

از یک طرف پرسنل خبره بانک را با روشهای غیراصولی به بانکهای رقیب راهنمایی می کنند و از طرف دیگر در زمانی که بانکهای رقیب مانند قارچ در حال رشد هستند بانک تجارت شعبه های خود را روز به روز به فروش می رساند و مشخص هم نمی کند که مبالغ میلیاردی آنها را در کجا ثبت می کنند.  

  

آنچه ما سهامداران در مجمع آینده خواستاریم:  

 

1) جلوگیری فوری و سریع از طرح ناپخته و غیرکارشناسی موسوم به ((بهینه سازی نیروی انسانی)) که منجر به خروج بسیاری از نیروهای خبره بانک از قبیل روسای شعب و کارشناسان و مسئولین بانک و جذب این افراد توسط بانکهای رقیب شده است.  

 

2) اصلاح طرح غیرشفاف موسوم به ((بهینه سازی شعب)) که منجر به فروش و حذف بسیاری از شعب بانک و کاهش ثروت سهامداران شده بدون اینکه هیچ توضیح شفافی درخصوص نحوه هزینه کردن مبالغ میلیاردی حاصل از فروش شعب به سهامداران داده شود.   http://www.tejaratbank.ir/portal/default-1143.aspx  

 

3) تعیین ضرب الاجل برای هیات مدیره به منظور تملک کلیه شعب ((خرید کلیه شعب اجاره ای))  

 

4) توضیح اعضای هیات مدیره بانک درخصوص نحوه هزینه و سرمایه گذاری مبالغ مربوط به شعب فروخته شده بانک تا این زمان (با وجود اینکه تک تک ساختمانهای بانک میلیاردها تومان به فروش می رسد، هیچ برنامه ای برای کاهش شعب اجاره ای وجود ندارد)  

 

5) توضیح هیات مدیره بانک درخصوص دلایل ضعف بانک در سیستمهای مختلف بانکداری الکترونیک و متمرکز (نمونه: چرا بانک تجارت با اینهمه سرمایه قابل توجه و میلیاردها تومان سرمایه و میلیاردها تومان حاصل از فروش ساختمانهای بانک، کمترین دستگاههای pos فروشگاهی را در بین بانکهای مشابه دارد؟)  

 

6- جلوگیری از طرح ناپخته و غیراصولی احکام و امتیازدهی مشاغل بانک که از سال 89 تصویب شد و منجر به بی انگیزگی وصف ناشدنی تمام پرسنل بانک شده بگونه ای که بدلیل اینکه انتصابات غیراصولی و اکثر پرسنل در میانه استخدام شغل و رتبه آنها تثبیت می شود و انتصابات در بانک بسیار افسارگسیخته و غیراصولی و فرمایشی شده از پرسنل خبره و متبحر بانک یک مشت نیروی بی انگیزه و بی تفاوت ساخته است.  

 

7- خروج سریع اعضای هیات مدیره ای که حداقل های مورد نیاز در اساسنامه بانک را دارا نیستند. (((نه سابقه نه مدرک نه سن و سال و نه هیچ گزینه دیگر!!!!!!!!!)))  

 

8 - تصویب این شرط اساسی که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ، نباید سهامدار سایر بانکهای رقیب باشند. این یک شرط عقلائی است. اعضای هیات مدیره یک سازمان نباید سهامدار و هوادار سازمان رقیب باشند.  

 

9- جلوگیری از تعیین نماینده سهامداران از دولت و شرکت سهام عدالت که خود را صاحب بانک می دانند و یک تنه برای کل سهامداران تعیین تکلیف می کنند.  

 

10- مشخص شدن دریافت کنندگان سهام عدالت بانک و شرکت سهامداران جزء سهام عدالت در مجمع به جای شرکت متولی سهام عدالت  

 

11- جلوگیری از طرح هایی که باعث خروج پرسنل بانک ، قبل از سررسید بازنشستگی آنها می شود. هم اکنون پرسنل خبره در مشاغلی مانند رئیس شعبه با بیست یا بیست و پنج سال سابقه با برچسب نیروی ناکارآمد از بانک خارج می شوند و بلافاصله در بانکهای رقیب به کار گرفته می شوند. در صورتی که بانک باید از این نیروها حتی بیشتر از 30 سال استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد